vanilla

недеља, 4. август 2013.

Bácskai rizses hús

Már a 10.fordulónál tartunk a Blogkóstolóval és a háziasszony Kisildi nekem Marka boszikonyháját sorsolta ki.Volt bőven miben válogatni nálla.De mikor megláttam a Bácskai rizses húst tudtam hogy ezt tuti elkészítem mivel Bácskában élek.
És nem tévedtem mi szeretjük nagyon a pörkölt alapú ételeket.


Hozzávalók:
50 dkg sertéshús,1 vöröshagyma,2 gerezd fokhagyma,1 evőkanál pirospaprika,só,bors,30 dkg rizs,őrölt kömény.
Készül:
A vörös és fokhagymát apróra vagdossuk majd kevés olajon megfonyasztjuk hozzáadjuk a húst is amit  kockára vagdostunk. Hozzáadjuk az 1 evőkanál pirospaprikát is majd gyorsan összeforgatjuk kicsit pörkölyük majd fölöntjük vízzel (én adtam hozzá egy kis fehér bort is) hogy elepje sózzuk,borsozzuk,őrölt köményt adunk hozzá és fedő alatt puhára főzzük kb.egy óra alatt.
Ezután hozzáadjuk a rizst és anyi vizet adunk hozzá hogy 1 újnyira elepje majd hagyjuk hogy fölforjon.Ekkor egy magasfalú tűzáló tálba átöntjük és lefödjük majd forró 200 fokos sütőben kb.15 percet sütjük ekkor kivasszük átkavarjuk és hozzáöntünk kb 3 deci vizet (ez függ a rizstöl is hogy menyire főt meg menyire szívta fel a pörkölt szaftot).Újabb 15 perc sütés (vagyis még meg nem fől a rizs) és utánna még az elzárt meleg sütőben hagyjuk 10 percet pihenni.


1 коментар: